Po fuzji z kolejową częścią kanadyjskiego Bombardiera francuski Alstom stał się drugim, po chińskim CRRC, producentem taboru szynowego na świecie. Koncern zatrudnia teraz 75 tys. pracowników w 70 krajach. W Polsce jest teraz największym graczem na rynku kolejowym i zatrudnia ponad 4 tys. osób.
Największą rolę w firmie Alstom odgrywać będą dwie duże fabryki. To 180-letni zakład Bombardiera we Wrocławiu i oczywiście 150-letnia fabryka Alstom Konstal w Chorzowie. Obie fabryki – jak zapewnia DGP Antonio Moreno, szef Alstomu na Europę Środkową i Wschodnią – mają być rozwijane.
- Na razie konkretne plany firma ma wobec zakładów w Chorzowie. Po przejęciu przez Alstom w latach 90. specjalizowały się one w produkcji części. Teraz mogą wytwarzać kompletne składy. Zatrudniają też ponad 100 inżynierów. Koncern zapowiada teraz dalszą rozbudowę i rozwój zdolności produkcyjnych chorzowskiego zakładu. Firma posiada już w sąsiedztwie fabryki 160 hektarów ziemi, na których można postawić nowe hale – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
W ostatnich latach chorzowski Alstom Konstal produkował głównie na eksport. Powstawały tam m.in. pociągi metra dla Dubaju i Emiratów Arabskich.
fot. alstom.com