Produkcja wagonów dla niemieckiego przewoźnika ruszy w kwietniu przyszłego roku. Z chorzowskiej fabryki Alstom wyjedzie 68 gotowych wagonów jednopoziomowych oraz komponenty (podwozia i ściany boczne) do produkcji 86 wagonów dwupoziomowych. Umowa obejmuje również usługę serwisowania pociągów przez 30 lat oraz nieprzerwaną gwarancję na części zamienne.
Chorzowski Alstom był ważnym elementem oferty
- Zakład w Chorzowie był od samego początku zaangażowany w pracę nad tym strategicznym projektem. Możliwości produkcyjne i technologie dostępne w chorzowskiej fabryce były ważnym elementem postępowania przetargowego i opracowania oferty. Teraz wchodzimy w fazę przygotowawczą do uruchomienia produkcji wiosną przyszłego roku. Jesteśmy dumni, że istotna część zamówienia powstanie w polskiej fabryce - podkreśla dyrektor zarządzający Alstom Konstal Paweł Siwek, cytowany w komunikacie firmy.
Elektryczne zespóły trakcyjny Coradia Stream High Capacity, zamówione przez LNVG, mają konstrukcję modułową. Składają się z czterech członów - dwóch wagonów sterowniczych i dwóch wagonów pośrednich. Od grudnia 2024 roku te pociągi będą obsługiwały regionalną sieć kolejową Dolnej Saksonii - Expresskreuz Bremen/Niedersachsen (EBN), która łączy Bremę, Hanower, Oldenburg, Wilhelmshaven, Norddeich-Mole, Osnabrück i Bremerhaven.
Linię montażową pociągów Coradia Stream uruchomiono w Chorzowie jesienią 2018 r. Był to efekt umowy z największym przewoźnikiem pasażerskim w Holandii. Spółki Nederlandse Spoorwegen zamówiła 79 pociągów, a wartość kontraktu wyniosła 800 mln euro. Wcześniej w chorzowskim Alstomie powstawały m.in. pociągi metra dla Dubaju i Emiratów Arabskich.
Wcześniej pisaliśmy:
Gigantyczny kontrakt dla Alstomu! Zakład w Chorzowie zbuduje 100 pociągów dla Kolei Duńskich!
Chorzów: Alstom zapowiada rozbudowę zakładu
fot. Alstom