W Chorzowie sporo się dzieje nie tylko na drogach, ale także na torach. Z tym, że prace na torach często oznaczają utrudnienia dla kierowców. Tak będzie tym razem. W najbliższą sobotę, 14 maja, około godz. 4.00 rozpocznie się demontaż pierwszego z wiaduktów nad ul. Sienkiewicza w centrum miasta.
- Ze względu na zakres prac konieczne jest zamknięcie dla ruchu pieszych i pojazdów fragmentu ulicy na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Lompy i skrzyżowaniem z pl. Dworcowym – informuje chorzowski MZUiM.
Ruch pieszych pomiędzy ulicami Lompy, Floriańską i ulicą Sienkiewicza poprowadzony zostanie ulicami Floriańską, Towarową oraz specjalnie przygotowanym i oznakowanym ciągiem prowadzonym przez teren PKP do ulicy Pocztowej (wejście naprzeciw budynku Żłobka Miejskiego). Ruch pojazdów poprowadzony zostanie wyznaczonymi objazdami, których trasa prowadzić będzie ulicami:
- z kierunku skrzyżowania ulic Sienkiewicza, Truchana i pl. Dworcowy w kierunku ulicy Floriańskiej: Sienkiewicza – Rostka – pl. Dworcowy – Pocztową – Rynek – Katowicką – 3 Maja – Floriańską
- z kierunku skrzyżowania ulic Floriańskiej i Lompy w kierunku ulicy Sienkiewicza: Floriańska – Krakusa – Katowicka – Rynek – Kościuszki – Moniuszki – Meitzena – Rynek – Pocztową – pl. Dworcowy – ul. Sienkiewicza
Zamknięcie ul. Sienkiewicza oznacza także zmiany w kursowaniu linii autobusowych nr: 190, 632, 664, 665, 998 i T-11. Przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest do godz. 4.00 w poniedziałek, 16 maja 2022 r.
Rozbiórka wiaduktu w Chorzowie to część przebudowy linii kolejowej nr 131
Rozbiórka wiaduktu nad ul. Sienkiewicza związana jest z przebudową linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie, realizowanej przez PKP PLK. Obejmuję ona w sumie modernizację 13 wiaduktów kolejowych. Zaplanowano także budowę dwóch nowych, w tym jednego w Chorzowie, w okolicy ulic Zabrskiej i Głogowskiej.
W ramach kolejowej inwestycji powstanie także nowy przystanek Chorzów Uniwersytet (przy nowym wiadukcie) z dojściami do peronów od nowo wybudowanego przejścia podziemnego w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Z kolei na stacjach Chorzów Miasto i Chorzów Stary przebudowane zostaną perony.
Na odcinku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zostanie dobudowany dodatkowy tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii kolejowej i będzie mogło tam kursować więcej pociągów. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, wydłużenie torów na stacjach pozwoli na przyjmowanie dłuższych składów - do 750 metrów.
W ramach tego etapu przebudowy linii nr 131 wymienionych zostanie 60 km torów wraz z siecią trakcyjną. Powstaną także nowe urządzenia sterowania ruchem, w tym 165 rozjazdów. Nowe perony zyskają także stacje: Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystanki kolejowe Bytom Północ i Radzionków Rojca.
Może Cię zainteresować: