Kilka tygodni temu ulice naszych miast zalały bilboardy i plakaty środowisk katolickich i antyaborcyjnych. Najnowsze z nich z hasłem „Kochajcie się, mamo i tato”. W odpowiedzi na te akcje ruszyła kampania „Kochajcie mnie, mamo i tato”.
- Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety – coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą – czytamy na stronie kampanii.
Ta akcja finansowana ze zbiórki publicznej na stronie pomagam.pl i do 13 kwietnia 2021 r. zebrano na ten cel ponad 660 tys. zł. Na początek wykupiono kilka miejsc reklamowych w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Kampania dotarła już do kilkudziesięciu innych miast, w tym do Chorzowa. Plakat „Kochajcie mnie, mamo i tato” można zobaczyć na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Katowickiej obok Rynku i Centrum Przesiadkowego. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina „Szarosen” Plewińska.
Ponad 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców
Według danych podanych w publikacji „Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce RAPORT ZA LATA 2015–2016” pod redakcją Magdaleny Świder i dr. Mikołaj Winiewskiego:
- 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców
- 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki
- 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze
- Powyższe statystyki mówią jasno: osoby LGBT+ w Polsce potrzebują wsparcia – czytamy na kochajciemnie.pl.
Środki zebrane w publicznej zbiórce po 26 marca zostaną przekazane na niezbędną pomoc bezpośrednią dla nastolatków LGBT+.