Nie ma peronów, wiaduktu i przejazdu. Kolejowa inwestycja w Chorzowie

W miniony weekend rozebrano wiadukt, wcześniej kolejowy przejazd i perony. W Chorzowie na torach sporo się dzieje. To przebudowa linii nr 131. Zobaczcie w naszej galerii jak postępują prace.

W Chorzowie trwa duża kolejowa inwestycja. Przebudowa linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej. To trasa prowadząca z Górnego Śląska do portów na wybrzeżu Bałtyku. Ten etap prac obejmuje odcinek od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego.

Na kolejowej linii przebudowane będą m.in. wiadukty, w tym ten nad ul. Sienkiewicza w Chorzowie. W miniony weekend (14 i 15 maja 2022 r.) część obiektu została już rozebrana. Nie ma też już starych peronów na stacji Chorzów Miasto, a nowe będą dłuższe. Rozebrano także przejazd kolejowy na ul. Strzelców Bytomskich. W planach jest także modernizacja peronów na stacji Chorzów Stary.

Nowy przystanek kolejowy, wiadukt i przejście podziemne

Inwestycja zakłada również budowę nowego przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet. Dojścia do peronów będą m.in. z przejścia podziemnego, które powstanie w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. W pobliżu (okolice ul. Zabrskiej i Głogowskiej) zbudowany zostanie także nowy wiadukt kolejowy.

Na odcinku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zostanie także dobudowany dodatkowy tor. Zwiększy się przepustowość linii kolejowej i będzie mogło tam kursować więcej pociągów. Pojadą one z prędkością do 120 km/h, wydłużenie torów na stacjach pozwoli na przyjmowanie dłuższych składów - do 750 metrów

Chorzów Batory stacja kolejowa

Może Cię zainteresować:

Rusza przebudowa linii kolejowej. W Chorzowie będzie nowy przystanek

Autor: Maciej Poloczek

09/03/2022

Subskrybuj chorzowski.pl

google news icon