W Chorzowie trwa duża kolejowa inwestycja. Przebudowa linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej. To trasa prowadząca z Górnego Śląska do portów na wybrzeżu Bałtyku. Ten etap prac obejmuje odcinek od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego.
Na kolejowej linii przebudowane będą m.in. wiadukty, w tym ten nad ul. Sienkiewicza w Chorzowie. W miniony weekend (14 i 15 maja 2022 r.) część obiektu została już rozebrana. Nie ma też już starych peronów na stacji Chorzów Miasto, a nowe będą dłuższe. Rozebrano także przejazd kolejowy na ul. Strzelców Bytomskich. W planach jest także modernizacja peronów na stacji Chorzów Stary.
Nowy przystanek kolejowy, wiadukt i przejście podziemne
Inwestycja zakłada również budowę nowego przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet. Dojścia do peronów będą m.in. z przejścia podziemnego, które powstanie w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. W pobliżu (okolice ul. Zabrskiej i Głogowskiej) zbudowany zostanie także nowy wiadukt kolejowy.
Na odcinku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zostanie także dobudowany dodatkowy tor. Zwiększy się przepustowość linii kolejowej i będzie mogło tam kursować więcej pociągów. Pojadą one z prędkością do 120 km/h, wydłużenie torów na stacjach pozwoli na przyjmowanie dłuższych składów - do 750 metrów
Może Cię zainteresować: