Planowana inwestycja zakłada budowę jezdni o długości 1,3 km i 7 m szerokości. Mają być także chodniki, miejsca postojowe, ścieżka rowerowa i zatoki autobusowe. Konieczna będzie także budowa wiaduktu nad linią kolejową.
- Przywrócenie drogi w jej historycznym śladzie ma odciążyć ulice Kościuszki i Parkową. Na tych drogach od kilku lat w godzinach szczytu tworzą się korki. Rośnie też dobowa liczba przejeżdżających samochodów. Jest to związane m.in. z dojazdem do węzła drogowego autostrady A1 w Bytomiu – informuje Łukasz Adamczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Chorzów.
Planowana inwestycja nie wszystkim się podoba
Nowa droga stworzy dodatkowe połączenie Chorzowa Starego z ul. Katowicką (DK79) oraz centrum miasta. Jak dodają w chorzowskim magistracie zwiększy także dostępność terenów inwestycyjnych w tej części miasta.
Nie wszystkim w Chorzowie podoba się jednak planowana inwestycja. Wiąże się ona bowiem z wyburzeniem kilku nieruchomości oraz wycinką drzew. Z kolei spokojny zakątek w rejonie ul. Siemianowickiej, Krakowskiej i Kasprowicza już nie będzie taki spokojny.
- Miasto z dużą uwagą wsłuchuje się we wszystkie głosy sprzeciwu, przypominając jednak, że bez inwestycji komunikacyjnych nie jest możliwy rozwój miasta i ściąganie inwestorów. Ingerencja w zieleń będzie ograniczona do niezbędnego minimum. Dodatkowo, będą przeprowadzane konsultacje społeczne, które będą miały wpływ na ostateczny przebieg drogi – zaznacza Łukasz Adamczyk.
Co z linią tramwajową?
O pomyśle budowy nowej drogi pisaliśmy na portalu CHORZOWSKI.PL już ponad rok temu (Nowe połączenie drogowe centrum miasta z Chorzowem Starym. Ul. Metalowców ma zostać przedłużona do ul. Siemianowickiej), kiedy Miejski Zarząd Ulic i Mostów ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Wtedy mówiło się też o pomyśle odbudowy połączenia tramwajowego Chorzowa z Siemianowicami Śląskimi, choć – jak mówił rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich – to plany „raczej w dalekiej perspektywie”.
Nowa linia miałaby prowadzić do ul. Metalowców do skrzyżowania z ul. Kasprowicza i dalej, ale nie w śladzie dawnej „dwunastki”. Miałaby ona biec przez os. Węzłowiec i os. Młodych do pętli przy ul. Katowickiej w Siemianowicach Śląskich. Miasto jednak porzuciło plany budowy tej linii tramwajowej.
Może Cię zainteresować: