Linia kolejowa prowadząca z Gliwic do Katowic, przez Kochłowice w Rudzie Śląskiej i Chorzów Batory, jest obecnie wykorzystywana w ruchu towarowym. Starsi pamiętają jednak, że kiedyś jeździły tą trasą pociągi osobowe. To pasażerskie połączenie wróci za sprawą rządowego programu Kolej Plus, a do inwestycji dołoży się także Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.
Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg, który ma wyłonić wykonawcę projektu „Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice – Ruda Kochłowice – Katowice liniami kolejowymi nr 141 na odcinku Gliwice – Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice – Hajduki i 651 Hajduki – Gottwald” realizowanego w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku.
Chorzów Hajduki. Nowy przystanek kolejowy
Projekt zakłada przebudowę ponad 20 km linii kolejowej. Wybudowanych lub odtworzonych zostanie łącznie siedem nowych przystanków: Zabrze w rejonie ul. Opawskiej, Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice, Chorzów Hajduki (przystanek kolejowy zlokalizowany będzie w okolicy pętli autobusowej przy ul. Odrodzenia na Starym Osiedlu).
Prace projektowe i budowlane mają być realizowane w latach 2024 – 2028. Po modernizacji linii pociągi będą mogły poruszać się nią z prędkością do 120 km/h. Zgodnie z zasadami programu Kolej Plus korzystające z niego samorządy muszą zagwarantować, że na liniach objętych programem kursować będzie nie mniej niż cztery pary pociągów na dobę. Przedstawiciele Metropolii zapewniają, że na liniach, do których się GZM dołoży, pociągów będzie więcej niż wymagane minimum.
Może Cię zainteresować:
Kolej Plus w Chorzowie. Nowe połączenie przez Batory
Może Cię zainteresować: