Nowy przetarg na Kajteroz chorzowski Urząd Miasta ogłosił w piątek, 3 czerwca 2022 r. Tym razem jednak obejmuje on nie tylko obsługę systemu. Pierwszy etap to „przekształcenie 345 sztuk rowerów miejskich III generacji na rower IV generacji”, a drugi to „usługa operatorska polegająca na zarządzaniu i utrzymaniu systemu”. Termin składania ofert mija 14 czerwca 2022 r.
W Chorzowie będą rowery miejskie IV generacji?
Rowery IV generacji nie wymagają stacji dokujących, do których trzeba je podpinać i można je pozostawiać gdziekolwiek w wyznaczonej strefie. System działa tak, jak m.in. w przypadku wypożyczania hulajnóg Bolta. Według dokumentacji przetargowej w Chorzowie ma być jednak inaczej. Czytamy tam, że „zamawiający nie dopuszcza możliwości pozostawienia roweru poza wyznaczonym obszarem stacji”. Nie będzie można także zwrócić roweru na stacjach w innych miastach aglomeracji.
Określono też wymagania dla przekształconych rowerów. Muszą być one wyposażone w urządzenie umożliwiające wypożyczenie za pomocą aplikacji, zwrot roweru na stacji, przekazywanie informacji na temat stanu naładowania baterii oraz poprawności działania systemu oraz aktywny monitoring pozycji GPS. Jest też mowa o blokadzie, która ma uniemożliwić jazdę na na rowerze w czasie braku aktywnego wypożyczenia.
Poprzedni przetarg na obsługę Kajteroz został unieważniony
Poprzedni przetarg na „usługę operatorska na kontynuację systemu KAJTEROZ Chorzowski Rower Miejski”, który ogłoszono w lutym, został unieważniony. Firma Nextbike, która do tej pory się tym zajmowała, zażądała ponad 2 mln zł. To kwota sześciokrotnie wyższa niż w poprzednich latach. Jak tłumaczyli w kwietniu urzędnicy z Chorzowa „zdecydowanie za wysoka” i mogli by za nią kupić „kilka tysięcy nowych rowerów”.
Może Cię zainteresować:
Problem z Chorzowskim Rowerem Miejskim. Zamiast KajTeroz będzie Rower Metropolitalny?
Może Cię zainteresować: