Przebudowa linii kolejowej nr 131, czyli dawnej magistrali węglowej, na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie rozpoczęła się w marcu 2022 roku. Pociągi wróciły tam na tory 15 grudnia 2024 r. Inwestycja objęła m.in. budowę nowego przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet. Powstał on w pobliżu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego, który mieści się na terenie dawnych wojskowych koszarów, przy ul. 75. Pułku Piechoty i służyć ma przede wszystkim studentom.
Z przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet skorzystało ponad 600 pasażerów
Przystanek Chorzów Uniwersytet mieści się na linii S8 obsługiwanej przez spółkę Koleje Śląskie, która prowadzi na trasie Lubliniec – Tarnowskie Góry – Bytom – Katowice. Z powodu prac prowadzonych na katowickim węźle kolejowym 16 z 18 par pociągów kursujących na tej trasie dojeżdża jedynie do Chorzowa Batorego. Tam trzeba się przesiąść na pociągi linii S1 (Gliwice – Zabrze – Katowice – Zawiercie – Częstochowa). Pasażerowie mogą także skorzystać z tramwajów i autobusów ZTM. Jak informują w Kolejach Śląskich mimo tych utrudnień w ciągu miesiąca z przystanku Chorzów Uniwersytet skorzystało już ponad 600 pasażerów.
- W trakcie realizowanej przez PKP PLK przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, robimy wszystko, aby nie tylko minimalizować wynikające z niej niedogodności, ale także zachęcić do transportu kolejowego nowych pasażerów. Tym bardziej cieszy nas rosnąca z dnia na dzień popularność nowych przystanków – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
W ciągu miesiąca z nowych przystanków kolejowych, obsługiwanych przez pociągi Kolei Śląskich, w Chorzowie, Zabrzu, Sosnowcu i Krakowie w sumie skorzystało ponad 4 tys. podróżnych. Największą popularnością cieszyła się stacja Kraków Płaszów, którą obsługują pociągi kursujące na linii S3 łączącej stolice województwa śląskiego i małopolskiego.
Według danych pochodzących z liczników zamontowanych w pociągach Kolei Śląskich podróż w kierunku Katowic rozpoczęło tam ponad 700 pasażerów. Na linii S3, oprócz stacji Kraków Płaszów, Koleje Śląskie rozpoczęły także obsługę przystanków Kraków Grzegórzki i Kraków Zabłocie. Od 15 grudnia 2024 r. do 14 stycznia 2025 r. skorzystało z nich kolejno prawie 700 i ponad 600 podróżnych.
Pięć z ośmiu składów kursujących na linii S3 to przyspieszony, tzw. “Gibki Cug”. Pozostałe trzy zatrzymują się na wszystkich przystankach na trasie obsługując nowy przystanek w stolicy Zagłębia Dąbrowskiego – Sosnowiec Jęzor Południowy. W ciągu miesiąca do pociągów Kolei Śląskich wsiadło tu blisko 140 podróżnych.
Zabrze Maciejów i Zabrze Północ to z kolei dwa nowe przystanki pociągów Kolei Śląskich na linii S18 łączącej Bytom z Gliwicami. Do 15 grudnia 2024 r. na trasie nie było żadnych pośrednich przystanków. Od ich uruchomienia, na każdym z nich podróż rozpoczęło ponad 600 pasażerów Kolei Śląskich.
Może Cię zainteresować: