Nowy przystanek kolejowy w Chorzowie cieszy się powodzeniem wśród pasażerów Kolei Śląskich

Od 15 grudnia 2024 roku funkcjonuje nowy przystanek kolejowy Chorzów Uniwersytet. Powstał po zakończeniu przebudowy linii kolejowej nr 131, czyli dawnej magistrali węglowej. Jak informują w Kolejach Śląskich pasażerowie chętnie korzystają z tego przystanku, choć nadal są pewne utrudnienia na torach.

fot. Koleje Śląskie
Koleje slaskie pociag

Przebudowa linii kolejowej nr 131, czyli dawnej magistrali węglowej, na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie rozpoczęła się w marcu 2022 roku. Pociągi wróciły tam na tory 15 grudnia 2024 r. Inwestycja objęła m.in. budowę nowego przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet. Powstał on w pobliżu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego, który mieści się na terenie dawnych wojskowych koszarów, przy ul. 75. Pułku Piechoty i służyć ma przede wszystkim studentom.

Z przystanku kolejowego Chorzów Uniwersytet skorzystało ponad 600 pasażerów

Przystanek Chorzów Uniwersytet mieści się na linii S8 obsługiwanej przez spółkę Koleje Śląskie, która prowadzi na trasie Lubliniec – Tarnowskie Góry – Bytom – Katowice. Z powodu prac prowadzonych na katowickim węźle kolejowym 16 z 18 par pociągów kursujących na tej trasie dojeżdża jedynie do Chorzowa Batorego. Tam trzeba się przesiąść na pociągi linii S1 (Gliwice – Zabrze – Katowice – Zawiercie – Częstochowa). Pasażerowie mogą także skorzystać z tramwajów i autobusów ZTM. Jak informują w Kolejach Śląskich mimo tych utrudnień w ciągu miesiąca z przystanku Chorzów Uniwersytet skorzystało już ponad 600 pasażerów.

- W trakcie realizowanej przez PKP PLK przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, robimy wszystko, aby nie tylko minimalizować wynikające z niej niedogodności, ale także zachęcić do transportu kolejowego nowych pasażerów. Tym bardziej cieszy nas rosnąca z dnia na dzień popularność nowych przystanków – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

W ciągu miesiąca z nowych przystanków kolejowych, obsługiwanych przez pociągi Kolei Śląskich, w Chorzowie, Zabrzu, Sosnowcu i Krakowie w sumie skorzystało ponad 4 tys. podróżnych. Największą popularnością cieszyła się stacja Kraków Płaszów, którą obsługują pociągi kursujące na linii S3 łączącej stolice województwa śląskiego i małopolskiego.

Według danych pochodzących z liczników zamontowanych w pociągach Kolei Śląskich podróż w kierunku Katowic rozpoczęło tam ponad 700 pasażerów. Na linii S3, oprócz stacji Kraków Płaszów, Koleje Śląskie rozpoczęły także obsługę przystanków Kraków Grzegórzki i Kraków Zabłocie. Od 15 grudnia 2024 r. do 14 stycznia 2025 r. skorzystało z nich kolejno prawie 700 i ponad 600 podróżnych.

Pięć z ośmiu składów kursujących na linii S3 to przyspieszony, tzw. “Gibki Cug”. Pozostałe trzy zatrzymują się na wszystkich przystankach na trasie obsługując nowy przystanek w stolicy Zagłębia Dąbrowskiego – Sosnowiec Jęzor Południowy. W ciągu miesiąca do pociągów Kolei Śląskich wsiadło tu blisko 140 podróżnych.

Zabrze Maciejów i Zabrze Północ to z kolei dwa nowe przystanki pociągów Kolei Śląskich na linii S18 łączącej Bytom z Gliwicami. Do 15 grudnia 2024 r. na trasie nie było żadnych pośrednich przystanków. Od ich uruchomienia, na każdym z nich podróż rozpoczęło ponad 600 pasażerów Kolei Śląskich.

Chorzow batory dworzec kolejowy

Może Cię zainteresować:

W nowym rozkładzie pociągów wracają połączenia między Chorzowem a Lublińcem, ale do Katowic z przesiadką

Autor: Maciej Poloczek

09/12/2024

Nowe połączenie kolejowe przez Chorzów Batory. Ma być gotowe za pięć lat

Może Cię zainteresować:

Nowe połączenie kolejowe przez Chorzów Batory. Ma być gotowe za pięć lat

Autor: Maciej Poloczek

21/10/2024

Subskrybuj chorzowski.pl

google news icon