Przebudowa linii 131, czyli tzw. węglówki to największa od lat inwestycja kolejowa w Chorzowie. Powstają już konstrukcje peronów na nowym przystanku Chorzów Uniwersytet. Przebudowywane są także perony stacji Chorzów Miasto, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Przez Chorzów będzie mogło kursować więcej pociągów
Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach, tuż przy granicy z Chorzowem, zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów.
- Przy ul. Głogowskiej w Chorzowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Dla pieszych wybudowano bezpieczne przejście pod torami w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Budowany jest wiadukt nad ul. Floriańską. Układane są nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną – wymienia Katarzyna Głogowska z PKP PLK.
Większa dostępność do kolei
Prace trwają także na stacji w Bytomiu, gdzie trwa demontaż torów, sieci i peronów. Rozpoczęły się także roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej w Bytomiu. Efektem przebudowy linii 131 będzie większa dostępność do kolei dla podróżnych.
- Usprawnią się przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni – zaznacza Katarzyna Głogowska.
Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to 1,2 mld zł netto. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Unii Europejskiej. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.
Może Cię zainteresować:
Nowe połączenie kolejowe przez Chorzów Batory i przystanek Chorzów Hajduki
Może Cię zainteresować: