Pierwszy etap prac przy przebudowie ul. Katowickiej w Chorzowie (na odcinku od estakady do skrzyżowanie z ul. 3 Maja) to kolejna z dużych inwestycji, które miasto przeprowadza wspólnie z Tramwajami Śląskimi. Pierwszy etap prac rozpoczął się na początku grudnia 2022 r. i nie jest zbyt uciążliwy dla kierowców. Zamknięto jedynie krótki odcinek ul. Krakusa.
W połowie stycznia rozpoczął się jednak drugi etap, w którym zwężono ul. Katowicką (w rejonie skrzyżowania z ul. Krakusa). Ruch odbywa się po jednym pasie w obu kierunkach (w kolejnym etapie pewnie zostanie przeniesiony na pozostałe pasy jezdni). Ten etap, który miał trwać nieco ponad dwa tygodnie, zgodnie z zapowiedziami powinien się zakończyć już ponad tydzień temu.
Skąd opóźnienie przy przebudowie ul. Katowickiej w Chorzowie?
Miał się zakończyć, ale tak się nie stało. To dopiero początek przebudowy, a już są pierwsze problemy i opóźnienia. Jak poinformowała CHORZOWSKI.PL Katarzyna Hohuł z chorzowskiego Urzędu Miasta prace zostały wstrzymane w związku z odkryciem w trakcie robót ziemnych uszkodzonego rurociągu, który jest własnością Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Woda z rurociągu zalewała wykop i trzeba było usunąć awarię.
- Po usunięciu awarii wznowiono roboty związane z budową kanalizacji. Roboty kanalizacyjne realizowane przez wykonawcę na zlecenie miasta zostały zakończone 2 lutego. Do dnia dzisiejszego (8 lutego – red.) nie udało się wykonać odtworzenia nawierzchni jezdni ze względu na wstrzymanie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych we wszystkich okolicznych wytwórniach. Wstrzymanie tych mieszanek jest spowodowane zimową przerwą produkcyjną oraz ujemnymi temperaturami – podała Katarzyna Hohuł.
Będzie powtórka z przebudowy ul. 3 Maja w Chorzowie?
Może to bez znaczenia, ale warto zauważyć, że głównym wykonawcą prac na ul. Katowickiej jest firma Silesia Invest z Gliwic. Ta sama, która przebudowywała ul. 3 Maja. Ta inwestycja była opóźniona ponad rok i także tłumaczono to m.in. brakiem odpowiednich materiałów na rynku i koniecznością przebudowy dodatkowych niezewidencjonowanych wcześniej kabli elektroenergetycznych oraz teletechnicznych.
Inwestycja pod nazwą „Rozbudowa drogi krajowej DK79 na odcinku od estakady do ul. 3-go Maja w Chorzowie” zakłada m.in. rozbudowę skrzyżowania z ul. Krakusa (powstanie przedłużenie ul. Krakusa, która pozwoli na lepsze skomunikowanie pohutniczych terenów i lepszy dojazd do Muzeum Hutnictwa), budowę zintegrowanego przystanku przy pl. Powstańców Śląskich i przejścia podziemnego, a także przesunięcie torowiska tramwajowego.
Może Cię zainteresować:
Szykuje się drogowy armagedon w Chorzowie. Rusza drugi etap przebudowy ul. Katowickiej
Może Cię zainteresować: