Zarząd niebieskiej spółki podpisał z miastem kolejną umowę, zgodnie z którą klub znów będzie promował miasto poprzez sport. Umowa o wartości 555 tys. zł brutto będzie obowiązywać do 20 grudnia 2020 r. Ruch Chorzów jako jedyny podmiot złożył ofertę w przetargu „Promocja Miasta Chorzów poprzez sport podczas rozgrywek w co najmniej 3 lidze piłki nożnej mężczyzn organizowanych przez Polski lub Wojewódzki Związek Piłki Nożnej”, a ta została przyjęta. W ramach działań promocyjnych klub ma m.in. umieścić logotyp miasta na strojach zawodników, w klubowych materiałach oraz na stadionie podczas rozgrywanych meczy i promować miasto w internecie.
Ile pieniędzy miasto przeznaczyło w tym roku na Ruch Chorzów?
To już kolejna taka umowa zawarta pomiędzy miastem a klubem z Cichej. W ubiegłym roku Ruchu Chorzów za promocję miasta poprzez sport otrzymał z budżetu Chorzowa 4 000 000 zł. W tym roku na takie działania zaplanowano w budżecie Chorzowa 2 000 000 zł, ale z powodu pandemii koronawirusa przerwano piłkarskie rozgrywki, a miasto zawarło z klubem umowę na promocję miasta w internecie na kwotę 300 000 zł. W ramach tej umowy Ruch Chorzów m.in. umieścił reklamę miasta na swojej stronie internetowej i w aplikacji mobilnej, zamieszcza także informacje przekazywane przez miasto w mediach społecznościowych. Ponad milion złotych zaplanowanych na promocję przesunięto w budżecie miasta na zakup kolejnego pakietu akcji Ruchu Chorzów, a za pozostałą kwotę zawarto właśnie kolejna umowę na promocję.
fot. Ruch Chorzów