Śląsk Cieszyński, Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Kraina Górnej Odry czy Szlak Zabytków Techniki – to atrakcje turystyczne, które pokazują jak różnorodne jest województwo śląskie.
- Śląsk jest zielony i bardzo bogaty turystycznie. Te atrakcje, które będziemy przedstawiać w tej kampanii, pokazują to co najpiękniejsze i najciekawsze w naszym regionie. Ważne osobistości świata muzyki, kultury, nauki i sportu łącza się z nami i zachęcają do odwiedzenia naszego regionu – mówi Jakub Chełstowski, marszałek woj. śląskiego.
Turystyka to jedna z branż, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii koronawirusa. W związku z tym władze województwa śląskiego już na początku maja uruchomiły Śląski Pakiet dla Turystyki, który opiewa na 3,5 mln zł. Zakłada on wsparcie finansowe oraz promocję atrakcji turystycznych regionu.
Częścią pakietu jest ogólnopolska kampania „Wybieram Śląskie”. W akcji biorą udział: Witold Bańka, Tomasz Rożek, Justyna Święty-Erestic, Remigiusz Rączka, Zespół Carrantouhill, Krzysztof Wielicki, Beskidzka i Jurajska Grupa GOPR, Ojcowie Paulini z Jasnej Góry, Adam Małysz i bracia Golec.
- Braci Golców do wzięcia udział w tej kampanii nie trzeba było dwa razy namawiać. Czujemy się góralami, studiowaliśmy w Katowicach i ten region jest nam znany pod każdym względem i całym sercem wspieramy tę akcję. Turystyka ucierpiała bardzo, a w górach wiele osób właśnie z tego żyje. Sami kiedyś prowadziliśmy agroturystykę i znamy to bardzo dobrze – tłumaczył Łukasz Golec.
Ogólnopolska kampania „Wybieram śląskie” ma pokazać, że województwo śląskie ma wiele do zaoferowania i pomóc w odbudowania potencjału turystycznego naszego regionu.
fot. UMWS
https://www.youtube.com/watch?v=BNPtvaIQlhg&feature=emb_logo