W Chorzowie nie można zintegrować sekundników z ITS...
Idealnym uzupełnieniem wdrożonego w Chorzowie Systemu Zarządzania Ruchem byłyby sekundniki przy sygnalizacji świetlnej – uznał miejski radny Bartłomiej Czaja i wystosował w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta. Zwraca w niej uwagę, sekundniki usprawniają ruszanie oraz płynność na kluczowych skrzyżowaniach. W Chorzowie jednak nie można zastosować takiego rozwiązania.
- Miejski Zarząd Ulic i Mostów informuje, że uruchomiony w Chorzowie System Zarządzania Ruchem (ITS) jest nowoczesnym systemem akomodacyjnym (SCATS) dostosowującym zarówno długość cyklu, jak i długość poszczególnych faz pracy sygnalizacji do warunków ruchu na drodze w czasie rzeczywistym. Stosowanie tzw. sekundników w tego typu systemach, jak również na innych sygnalizacjach akomodacyjnych – nie jest możliwe – informuje Mariola Roleder, zastępca prezydenta Chorzowa.
…a w Szczecinie sekundniki działają z systemem
To, co w Chorzowie jest niemożliwe od listopada ubiegłego roku działa w Szczecinie. Tam testowany system ITS, który zintegrowano z nowymi licznikami światła – podaje portal transport-publiczny.pl.
- System, który ma poprawiać płynność przejazdu na skrzyżowaniach i nadawać priorytet niektórym środkom transportu powoduje, że długość świateł bywa różna. Urzędnicy ze Szczecina tłumaczą, że do tej pory wydawało się, że zintegrowanie z ITS-em sekundników jest niemożliwe, ale w testach wyszło, że się da – czytamy na łamach portalu.
Liczniki, które odmierzają mają wielu zwolenników i przeciwników. Według jednych poprawiają płynność ruchu. Inni twierdzą, że obniżają bezpieczeństwo, bo zachęcają do przejazdów przez skrzyżowanie w ostatniej chwili.