Węzeł autostrady A4 z ul. Batorego w Chorzowie zostanie przebudowany. Będzie łatwiejszy wyjazd w kierunku Katowic

Węzeł łącznic autostrady A4 z ul. Batorego w Chorzowie i ul. Oświęcimską w Rudzie Śląskiej zostanie przebudowany. To znacznie ułatwi wyjazd z Chorzowa Batorego w kierunku Katowic. Prace mogą się rozpocząć w 2026 roku.

W godzinach szczytu kierowcy, którzy chcą wyjechać z ul. Batorego w Chorzowie na autostradę A4 w kierunku Katowic muszą mieć sporo cierpliwości. Gdy od strony Kochłowic (ul. Oświęcimska w Rudzie Śląskiej) natężenie ruchu jest bardzo duże, to na skręt w lewo trzeba długo czekać. To ma się zmienić.

- Trwa realizacja umowy na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu łącznic węzła A4 z ul. Batorego i ul. Oświęcimską wraz z przebudową skrzyżowania i łącznicy – informuje Marek Prusak z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na wstępnym etapie prac projektowych wykonawca przedstawił GDDKiA trzy koncepcje (warianty), które zakładały:

  • budowę sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach łącznic węzła A4 z ul. Batorego i ul. Oświęcimską
  • przebudowę skrzyżowania ul. Batorego z łącznicą węzła wraz z przebudową parametrów geometrycznych łącznicy (wykonanie pasa dla skrętu w lewo i w prawo)
  • budowę oświetlenia dedykowanego na istniejącym przejściu dla pieszych zlokalizowanym na wlocie ul. Oświęcimskiej (południowa strona A4) na podstawie obowiązujących wytycznych w tym zakresie

Będzie sygnalizacja na węźle ul. Batorego z autostradą A4 w Chorzowie

Po analizie w GDDKiA stwierdzono, że budowa sygnalizacji świetlnej będzie efektywna jedynie na skrzyżowaniu łącznicy autostrady A4 z ul. Batorego. Natomiast w przypadku skrzyżowania z ul. Oświęcimską montaż sygnalizacji świetlnej bez przebudowy skrzyżowania „doprowadziłby do wyczerpania przepustowości i wystąpienia skrajnie niekorzystnych warunków ruchowych”.

- Stąd też, GDDKiA wskazała na konieczność przedstawienia dodatkowego wariantu, wykraczającego poza zakres Programu Inwestycji, uwzględniającego przebudowę również skrzyżowania łącznicy A4 z ul. Oświęcimską poprzez wykonanie dodatkowego pasa dla relacji skrętnej w lewo z ul. Oświęcimskiej w ul. Batorego – informuje Marek Prusak.

Inwestycja ma być realizowana w tym dodatkowym wariancie. W GDDKiA szacują, że zakończenie prac projektowych nastąpi w pierwszej połowie 2025 roku. Wtedy przetarg na roboty budowlane mógłby zostać ogłoszony w 2026 roku, a realizacja inwestycji miałaby trwać pół roku.

Chorzow katowicka przebudowa

Może Cię zainteresować:

Zmiany na ul. Katowickiej w Chorzowie. Rusza kolejny etap prac. A kiedy koniec?

Autor: Maciej Poloczek

28/11/2024

Nowe połączenie kolejowe przez Chorzów Batory. Ma być gotowe za pięć lat

Może Cię zainteresować:

Nowe połączenie kolejowe przez Chorzów Batory. Ma być gotowe za pięć lat

Autor: Maciej Poloczek

21/10/2024

Subskrybuj chorzowski.pl

google news icon